Jump to content
Taylor Swift Portugal
Rui

Fearless (Álbum)

Recommended Posts

Não só precisas de estar no "liceu". Também precisas de estar apaixonado e não receberes o amor dessa pessoa de volta. =(( "Always on friendzone"

Pior é quem nem na friendzone está :cry:

Não só precisas de estar no "liceu". Também precisas de estar apaixonado e não receberes o amor dessa pessoa de volta. =(( "Always on friendzone"

Pior é quem nem na friendzone está :cry:

Tu já falaste com ela? :/

O q a Kate disse é verdade. É por isso que eu me devo identificar tanto com o albúm :|

;) Eu também.

Guest Swiftie13

Foi o que eu disse aqui trata-se mais das pessoas que estão apaixonadas e não são correspondidas. É o teu caso Mimi?

Estive imenso tempo nisso e estou com alguém, pelo qual estou talvez mais na era SN, apesar de ter 14 anos e estar agora mesmo a começar a descobrir o que "Love" é.

Mas o Fearless tem uma ou outra canção sobre o tema de n ser correspondido.... O resto não é ;)

Foi o que eu disse aqui trata-se mais das pessoas que estão apaixonadas e não são correspondidas. É o teu caso Mimi?

Estive imenso tempo nisso e estou com alguém, pelo qual estou talvez mais na era SN, apesar de ter 14 anos e estar agora mesmo a começar a descobrir o que "Love" é.

Mas o Fearless tem uma ou outra canção sobre o tema de n ser correspondido.... O resto não é ;)

Mas é o que entendes com este.

Guest Swiftie13

Simplesmente este álbum parece que.. parece que foi lançado mesmo antes do TS.

Guest Swiftie13

(Sorry o dp)

Pela primeira vez ouvi o álbum todo de uma ponta à outra e... well, I guess you guys were right.

Este nunca tinha ouvido de uma ponta a outra xd

(Sorry o dp)

Pela primeira vez ouvi o álbum todo de uma ponta à outra e... well, I guess you guys were right.

Este nunca tinha ouvido de uma ponta a outra xd

tumblr_mi4yw3YdeE1qec4u8o1_500.gif

:D

Guest Swiftie13

sei lá, acho que o subvalorizei um bocado ....

A YBWM fabricou a imagem desse álbum em mim e é a que menos gosto no álbum xd

Guest Swiftie13

NÃO!

Mas tipo... O mood geral do álbum, sei lá... Pareceu-mesempre diferente e hoje pronto.

sei lá, acho que o subvalorizei um bocado ....

A YBWM fabricou a imagem desse álbum em mim e é a que menos gosto no álbum xd

penso o mesmo, foi um álbum muito centrado num número mínimo de músicas e o conjunto ficou desequilibrado.

Guest Swiftie13

É isso mas agora... bateu-me com algumas canções.

a mim incomodou-me o facto de o álbum ter girado em torno de duas músicas, uma que eu adorava [Love Story] e outra de que não gostava [YBWM], por exemplo no SN já não aconteceu isso. mas como tendo a enjoar dos primeiros álbuns que ouço de cada artista acho que a Tay não foi a excepção à regra :)

Guest Swiftie13

Eu amo o primeiro por exemplo..

E também acho que o álbum parece apenas YBWM e LS, em termos de promoção e partilho a mesma opinião ...LS = :heart::heart::heart: YBWM = :-s:-s

o que quero dizer é que quando ouvi o álbum fiquei com curiosidade em conhecer mais, se calhar hoje não tinha essa curiosidade por que não é de todo um conjunto de músicas que considere bom para dar a conhecer a Taylor.

Guest Swiftie13

Not understanding sh*t :|

Mas sim, agora estou a adorar :heart::heart:

Guest Swiftie13

Iknow..

What I meant was : I kind of feel like the instruments on this vómito are a bit.."high pitched", if you know what I mean... But at some point, listening it like it's the first time...I love it.

I loved Love Story since the CMA Awards 2008, the first music awards I got to watch and the CMA's have always been my favourites.

I just felt that the one song that made it a bit weird was YBWM because it's upbeat but sad and a bit too much of a teen song, even though I can relate it to myself, due to a lot of things that have happened in my life, mostly in last Fall. I just don't like its repettive sound and some of the lines seem a bit...Too naive, you know?

The one I like the most is the bridge line:

"Oh I remember you driving to my house in the middle of the night

I'm the one who makes you laugh when you know you're about to cry

I know your favorite songs and you tell me about your dreams

I think I know where you belong. I think I know it's with me.

"

Because I feel like it's what I felt last Fall..Though the line "She wears high heels, I wear sneakers

She's cheer captain and I'm on the bleachers

" and the other one with the skirts and tshirts feel a bit hard for me...they only make me think that like "Yeah, she's way more feminim and amazing and I'm this chick who doesn't give a damn about looks, painting her nails and every other crazy girly thing, I am not that type of person, I hate make up and craps like that, I hate pink clothes , I wear black and stuff that I don't even try to pick everyday, I wake up and pick up whathever is closer to me and put it on, even if it's the most ridiculous sh*t you could ever wear...I just don't give a damn. And the other girl, who I really love and who is na amazing "sister" to me, on the other hand, wears all those cute things and she's incredibly pretty though I'm not"

The rest of the vómito...Yeah, it's pretty relatable. I just feel like it has something that is bad on it and so does Red : it lacks songs about something other than love. Yes, it has Fifteen, Change, The Best Day and Breathe but ... I don't know, I feel like in her love songs she's a bit too dramatic and  uses the farytale methaphore way too much. Which is amazing for na vómito written by a 16-18 year old but the vómito she wrote between 12 and 16 seemed way more mature and that is kind of confusing.

In general, it's good.  It's country pop (SN is actually diferente becaus eyou can tell which songs are country, country pop and pop, on this one it's hard to define which ones are country and country pop because their sounds are too close. But it's still good because what matters is how it sounds, not the genre itself: why would na artista as gifted as Tay remain to one single music genre? It only matters that the songs express the emotions on the lyrics with the instruments as well.... Though I prefer her country songs and there are good ones on this record)

I think that...Well, I can relate to the whole vómito without even realising so.

Let's check...

1. Fearless- YES

2. Fifteen-Damn yes

3. Love Story-YES

4. hu hu Stephen-Yap....

5-White Horse - Not as much, just a few lines....I don't think i've been through a break up that lasted more than 8 hours without getting back together xD

6. You Belong With Me-Yap

7. Breathe- as both: love and friendship. I totally relate to it

8. Tell Me Why-Yes

9. You're Not adoro-te-I do relate to the feeling in the part of the emotion of feeling exhausted after being hurt with the same story all over again in love... But mostly I relate to it in a family business when it comes to forgiving the person who's damaged you the most and getting "lying on the cold hard ground" again and again and my decision of not letting that person back in.

10. The Way I Loved You-No....

11. Forever & Always-kind of, more with a friendship and feeling someone who's getting away from you.

12. The Best Day-Yap....I think everyone does, though the bridge with the brother thing doesn't mash with me, I'm na only child xD

13. Change- SO.DAMN. YES

The platinum ones are harder for me to relate to but I do relate to Untouchable by Luna Halo, the original version of it and Tay's ,  The Other side of the door and I don't think any other....

If you read this whole thing, well....You're awesome and probably like me enough to care so that's amaing of you and thanks...It's not very big but it's big for na off-topic xD 

Now I like the vómito more. A LOT  more.

Thanks for Reading :)

PS: https://www.youtube.com/watch?v=0JG2c0SnPJw

https://www.youtube.com/watch?v=21VzfUVW3zI

Antes tinha a parte 2...

Com coisas tipo a Change, tu resumes-me o álbum à YBWM? Una txapada chica! :o

Bem dito Ricardo :ymapplause:

Mimi fico super contente por já teres uma opinião diferente à anterior e melhor a meu ver :D

Guest Swiftie13

Sei lá, deu-me na cabeça para me afastar do álbum  antes xd

Quando estou numa fase lamecha opa AMO ouvir este álbum! Além de me fazer pensar no passado, faz-me querer AMAR alguem :heart:

Quando estou numa fase lamecha opa AMO ouvir este álbum! Além de me fazer pensar no passado, faz-me querer AMAR alguem :heart:

oh foi bonito  :cry: